Приклади гендерночутливих проєктів

Повернутися до розділу Як зробити все правильно

Відновити – не обов’язково зробити, як було. Можна зробити краще, з урахуванням потреб всіх жителів та жительок громади

м. Львів

м. Львів
Дитячий простір з музичною зоною, гірками та канатами

Мета: створення рекреаційної зони для відпочинку мешканців / мешканок

Для кого:
– дітей – облаштовано різні вікові зони з метою організації їх дозвілля з використання різних елементів активностей
– батьків, які супроводжують дітей різного віку – в тому числі сформовано зони для відпочинку молодих батьків з меншими дітьми

м. Київ

м. Київ
Урок, який змінив уявлення школярів про професії

Мета: змінити уяву дітей шкільного віку про вибір професій, не поділяючи їх на жіночі та чоловічі, шляхом проведення експерименту через наявні приклади професій

Для кого:
– дітей шкільного віку – усвідомлення вибору майбутньої професії, зміна уявлення про професії (не поділяючи їх на жіночі та чоловічі)
– майбутніх роботодавців – перспективна можливість працевлаштування жінок та чоловіків на будь-які напрямки роботи, без поділу на жіночі та чоловічі професії

Мачухівська громада, Полтавська область

Мачухівська громада, Полтавська область
Облаштування комунального водогону

Мета: зменшення ризику для здоров’я місцевого населення через розбудову в сфері водопостачання – облаштування комунального водогону

Для кого:
– жителів та жительок громади всіх вікових груп – надання доступу до води контрольованої якості та зменшення потреби споживати потенційно забруднену воду із приватних колодязів та криниць
– мешканок сільської місцевості – наявність водогону спрощує ведення домашнього господарства та
покращує санітарні умови

Важливою зворотною стороною водопостачання є облаштування централізованих чи локальних систем водовідведення та очистки стоків. Задля збереження належного стану довкілля місцевості ці дві системи мають плануватися паралельно

Вінницька область

Вінницька область
Державне підприємство «Гайсинське лісове господарство»

Мета: розвиток рекреаційно-туристичної діяльності в екологічно обґрунтованих межах з метою впливу на поліпшення екологічної та соціально-економічної ситуації в регіоні

Для кого:
– дітей – міні зоопарк та дитячий майданчик з натуральних природних матеріалів
– жінок та чоловіків всіх вікових груп – зона відпочинку з мангалом, бесідкою та туалетом, можливість придбати рослини, які вирощуються на території лісництва

м. Харків

м. Харків
Фітнес-парк біля метро

Мета: облаштування зони відпочинку для осіб будь-якого віку, враховуючи їх додаткові потреби

Для кого:
– жителів та жительок громади всіх вікових груп – алея та прогулянкова площа з фібробетону з парапетними лавами, яка має зелені острови з газонами та декоративним обрамленням для людей з різними потребами
– осіб, які займаються спортом – велодоріжка, інклюзивна фітнес-зона та поліфункціональне поле для волейболу та баскетболу з гумовим покриттям
– дітей – скейт-парк, два дитячих ігрових майданчики, в тому числі й інклюзивний

с. Стрілки, Львівська область

с. Стрілки, Львівська область
Скульптура 
«Простір навколо»

Мета: створення додаткового простору для дозвілля та розвитку української культури через практичне використання природних умов та творчого потенціалу людей

Для кого:
– мешканців / мешканок громади – можливість проведення відкритих заходів: фестивалі, пленери, виставки тощо
– митців – місце тяжіння вітчизняних та іноземних митців
– туристів / туристок – додатковий простір для відвідування (екскурсій) та ознайомлення з громадою

с. Мліїв, Черкаська область

с. Мліїв, Черкаська область
Сенсорний простір «Чарівний світ»

Мета проєкту: створення сенсорної кімнати для стимулювання органів чуття дітей віком до 8 років через звуки, світло і колір, запахи, масажні поверхні – спеціально організоване середовище, оснащене обладнанням для стимуляції систем сприйняття: нюхової, тактильної, слухової, зорової, смакової та вестибулярної

Для кого:
– хлопців та дівчат віком до 8 років, які потребують додаткової стимуляції систем сприйняття

Партнери проєкту:
– жителі громади – збір коштів за допомогою інструменту фандрейзингу –  «благодійна скринька»
– місцевий бізнес – долученість фінансовими ресурсами через проведення перемовин
– місцева влада – виділення коштів з місцевого бюджету
– неурядовий сектор – надання грантових коштів на реалізацію проєкту

с. Олександрівка, Вінницька область

с. Олександрівка, Вінницька область
Адаптаційно-ресурсна кімната для надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами (ООП)

Мета проєкту: забезпечення гнучкості індивідуалізації системи навчання дітей з ООП в умовах загальноосвітнього закладу за місцем проживання

Для кого:
– хлопчиків та дівчат, які мають особливі освітні потреби

Партнери проєкту:
– жителі громади – долучення до реалізації проєкту фізичними ресурсами
– місцевий бізнес – долученість фінансовими ресурсами
– місцева влада – виділення коштів з місцевого бюджету
– неурядовий сектор – надання грантових коштів на реалізацію проєкту